torsdag 24 maj 2012

På bättringsvägen

Jag är fortfarande hemma sjuk, vilket kanske kan misstänkas av de frekventa blogginläggen. Jag är dock på bättringsvägen. I tisdags var jag så illa tvungen att använda nässprayen åtta gånger, jag tror att den har max på fyra gånger per dygn. Men nu är jag nere på godkända nivåer och behöver inte heller ta maxdos alvedon. Dock var jag så dålig i tisdags att jag inte orkade vara uppgående mer än trettio minuter, sen var jag tvungen att återvända till sidan alldeles skakig i benen och genomsvettig.

Den tiden jag orkade vara uppe la jag dock på ett nyttigt projekt, som hänt över mig länge, genomgången av skafferiet. Det har ryktats om att det längst in, långt bakom allt, fanns matvaror som gick ut för flera år sedan. Jag kan bara bekräfta att ryktet stämde. Så i tisdags gick jag igenom hälften och igår tog jag andra halvan. Idag känner jag mig piggare så planen är att torka av allt, sortera allt, få det på plats och sen framåt kvällen ta en promenad för att kända om jag orkar. Funkar det så blir det nog jobb imorgon. Men eftersom jag ska vara på akuten räcker det inte att vara okej, jag behöver känna att jag orkar och är fräsch i hjärnan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar