torsdag 18 juni 2015

Morgonrutiner

Jag tittar aldrig ut genom fönstret på morgon de dagar då A inte är här. Ser säkert men registrerar inte. Ibland misslyckas jag med det även de gånger hon är här. Så har jag alltid varit.
I morse hade jag en känsla för att det kanske skulle regna idag. Det regnade igår så känslan var inte så avlägsen. Jag letade fram min regnjacka, jag har tre, öppnade dörren och insåg att det inte bara var fukt i luften, det regnade faktiskt. Ganska intensivt. Ösregnade kanske? När jag hunnit promenera en minut öppnade sig plötsligt himlen. Dränkt katt! När jag kom fram till jobbet satt jeansen som ett andra skinn. Byxorna var svåra att få av. Ändå så tacksam över att det bara var att byta om till landstingspyjamasen. Torra, rena, om än inte varma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar