onsdag 25 april 2012

Gruvar

Imorgon ska kursen jag går avslutas. Då ska alla deltagare hålla en presentation på ca 10 minuter. Jag gruvar. Jag hatar verkligen att prata inför folk. Och jag kan alla tipsen, har tom gått en bra retorikkurs, men nej, det gårbara inte. Och nu sitter jag här, kvällen innan presentationen, är uselt förberedd och vill inte. Inte!

Jag hade så goda intentioner, för en gångs skull skulle jag vara färdig i god tid, så jag skulle kunna öva, lära in och förhoppningsvis också slappna av. Men förutsättningarna var väl helt enkelt inte de bästa. Förra veckan, sjuka kollegor, massa nattjobb, kombinerat med möten dagtid, inte mycket tid att förbereda mig. Jag fick jobba extra på helen, men fick trots en arbetsvecka på cirka 80 timmar gjort mindre än vad jag hade förväntat mig. Denna veckan, otroligt sliten, inte mycket ork, ingen avsatt tid för kursförberedelserna, maken borta två kvällar, dotter som har mamma-abstinens och jag som bara vill gosa.

Idag, min lediga dag, det lossnade. Jag fick till en presentation, jag är nöjd, men inte kan jag den inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar