måndag 7 oktober 2013

Hoppas

Kanske, kanske, kanske kommer jag att imorgon ha fått erbjudande om en lägenhet. Jag hoppas! En trea, hyresrätt, i ett gammalt hus, fyra lägenheter på en tvättstuga, stort förråd, vardagsrum och ett sovrum som är relativt nytapetserade, ett sovrum som ska tapetseras om året som kommer. Bra förvaring i lägenheten. Gräsmatta som man har tillgång till, gungställning. Hoppas!

Vi är fem stycken som fick erbjudande om att gå och titta på lägenheten. Sen hade man en vecka på sig att ge besked om man ville eller ville inte. Jag ringde dag ett och när jag var där på kvällen dag två hade fortfarande ingen annan ringt. Hoppas!

Om det inte går finns det en bostadsrätt som är ute nu som jag funderar på att lägga bud på. Men den är en trea, och det kan jag tänka mig i en hyresrätt, men ska jag köpa något, och därmed lägga egna pengar på ett annat sätt, så vill jag inte känna att om några år vill jag nog ändå ha ett gästrum och flytta igen. Det blir en annan risk.

Får jag hyresrätten kommer jag fortfarande att leta vidare efter drömmen, men då blir det inte lika angeläget. Då kan jag följa min lista över vad jag letar efter mer noggrant.

Imorgon förmiddag får jag besked!
Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar