tisdag 8 oktober 2013

Jubel och fröjd!

Lägenheten blir min! Lättnaden när jag fick reda på det! För det var nog den största känslan, lättnad! Att slippa leta efter boende som inte är det jag vill ha, riktigt, men ändå så pass nära att det är tänkbart. Att slippa kompromissa!

Visst det här är inte drömmen, det är en trea, jag vill ha en fyra. Det ligger inte nära vattnet utan mitt i stan. Det har inte utdragslådor i köket, men har stora förrådsmöjligheter. Men jag är mer bered att kompromissa, känner mig lugnare med kompromisserna, när det är en hyres och inte en bostadsrätt. Det här har gett mig ett lugn, ett lugn att se tiden an, att vänta tills det perfekta kommer. Att börja fundera på vad jag vill/längtar/drömmer. Och börja byta ut gammalt skräp, rensa i kartongerna.

Lättnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar