onsdag 10 december 2014

Barnböcker

Jag älskar, som ni säkert redan förstått, böcker. Det har ju gått så långt att jag har köpstopp på böcker, dock med en hel hoper undantag. Böcker till dottern tillhör det största undantaget även om jag även där måste börja fundera på mängden böcker jag släpar hem. Just nu fyller jag fem fack i en expedit-bokhylla med enbart alla hennes böcker och då har jag ändå precis städat ur en hel hylla med böcker som egentligen fortfarande funkar, men de smyger säkert in igen när julböckerna (som bara rummet en halv hylla) flyttas ut!

De ställen jag framförallt går köptips ifrån är två bloggar, Bokunge och Tiotusenord. Båda är otroligt bra och diskuterar inte bara boken utan även också hur man kan diskutera med sitt barn utifrån det man läser. Den första av bloggarna har just nu en tävling där man genom att tipsa om bloggen kan vara med i utlottningen av ett bokpaket, och det verkar bara innehålla bra böcker lämpade för min dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar