söndag 7 december 2014

Minimalism

Det där med minimalism är inte min grej, i varje fall inte när det kommer till dottern. Årets julkalendrar är ett tydligt bevis.

1, Lego friends. Inhandlades faktiskt redan i fjol. Sisådär tio dagar in i december var jag på Clas Ohlson och där reades förra årets kalendrar ut, hundra kronor istället för tvåhundrafemtio, har legat i förrådet och väntar sedan dess.

2, Svt:s, åker fram och tillbaka mellan mig och exmaken.

3, radions

4, Bamses, den som man alltid får med novembertidningen. Har älskar den sen jag var barn. Har tjugofem luckor och bakom den sista döljer sig alltid fredstecknet. Var den första kalender jag stötte på som var gjord så att det som var bakom luckan hörde ihop med framsidebilden och förändrade den.

5, Köpte även Icas kalender för en femma. Bakom varje lycka följer dig små tips på saker man kan göra i köket. Äppelgröt, clementingodis, saffranspopcorn och liknande. Riktigt lyckad.

6, i fjol köptes också panduros kalender med pyssel på rea. Tjugofyra påsar där jag fick hälften. Väldigt bra! Helt rätt nivå på pysslen som inte tar så lång tid. Hittills har vi gjort två. Den ser jag inte som en riktig kalender. Visa dagar görs ingen, andra dagar förhoppningsvis tre..

7, vi var i kyrkan på första advent, där fick hon en rolig kalender. Den är som en teater där varje lucka följer att det kommer till ett barn eller liknande.

8, igår fick hon en kalender av brandmännen, den tänkte jag gömma.

9, min mamma har gjort en helt fantastisk kalender. Ett paket varje dag. Finns julpyntsaker, ljusstakar och bara vackert och mysigt

Ja det var det. En liten lista. Funderar på att låta kyrkans och brandkårens flytta hem till exmaken.
Och de paketen från mormor som ska öppnas på hans dagar, kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar