torsdag 23 april 2015

Utveckling

A växer, både kroppsligt och mentalt. Just nu känns det som att det knakar väldigt mycket där inne, vilket kanske kan förklara de sista två månadernas tjurighet. Idag tittade jag på henne och insåg att hon ser annorlunda ut. Hon har förändrats. Kanske är det bara den diskreta solbrännan och de rosiga kinderna, men hon känns som en annan människa.

Hon har blivit klurigare. Vi går på mulle tillsammans. Förra gången kom Mulle dit. Vi hade med en termos syrensaft och hade fått med en extra mugg så jag frågade A om hon tyckte att vi skulle bjuda Mulle på satt. Istället för att bara fråga om hon (Mulle är en tjej. Det är även alla gosedjuren och alla legodjuren.) ville ha lite dricka började A fråga om hon kanske kände sig lite torr i halsen. Det tog några turer innan Mulle förstod vad A egentligen ville.

Ett annat exempel är när hon för en vecka sen frågade mig om jag är kär i någon. Nej, det är jag inte. Men har du sett någon på stan som du tycker ser bra ut då? Det framkom sen att hon vill att jag ska få en bäbis så det var därför hon frågade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar