söndag 8 juli 2012

Fortsatt semester

Efter turen norrut landade maken hemma några dagar medan jag och lillan hamnade hos mina föräldrar i deras stuga. Maken hade några dagar för att städa inför att hans familj skulle komma söderut, jag och dottern var allmänt sociala.

Smultronplockning, bada i badbalja i trädgården, fika i kojan, jaga mördarsniglar, plocka rabarber till saft, nattsudda, vara på två stora kalas med vardera runt hundra deltagare stod på programmet. Efter sex dagar var jag helt slut.

Kom hem för att finna hemstaden invaderad av makens familj. Skara Sommarland, Ullared, badande, filmkvällar, vandring i skogen, shopping, bus, stoj och lek var på programmet.

Sista dagarna har jag varit tämligen utmattad. Illamående, molvärk i ryggen, obehagskänsla över livmodern, trött och slut, blodtrycksfall... Jag antar att det har varit för mycket, men jag har inte kunnat utebli heller och har väl egentligen inte velat, men jag har svårt att veta vad jag verkligen vill då det inte har varit möjligt att hoppa över aktiviteter.

Igår somnade jag på golvet i dotterns rum, hon sov inte. Jag vaknade när hon gick förbi mig... Imorgon börjar arbetet. Jobbar natt första veckan. Är ändå nöjd att semestern är över, jag skulle inte orka med mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar