onsdag 11 juli 2012

Kläder

Eftersom jag jobbar inom vården är det inte så att jag egentligen behöver så mycket kläder för att klara mitt dagliga värv. En gång gick jag faktiskt till jobbet iklädd nattlinne med Nalle Puh bara för att dottern ville det. Så fort man kommer dit är det ändå landstingspyjamasen som gäller. Så slitaget av vardagskläder är i det närmsta obefintligt. Jag har kläder i min garderob som har betydligt fler årlig nacken än vad jag vill erkänna ens för mig själv.

Men. Sen kan man ju råka gå upp lite i storlek.. Lägga på sig några cm kring midjan, så att jeansen som förut satt helt perfekt nu går att stänga först efter en ordentlig kamp, och då ser det kanske inte helt bra ut med magen som hänger ut lite lätt över kanten. Så har det sett ut sista halvåret här. Och först tänkte jag ta tag i det och äta lite mindre sött och inte så sent, men sen insåg jag att jag mår faktiskt himla bra med hur min kropp ser ut just nu så då är det bättre att lägga undan byxorna till den dag jag kanske går ner i vikt igen (dvs om jag någon gång igen föder barn, då fullkomligt rasade jag i vikt första tiden som mamma). Så sista veckan har jag handlar kläder.

Ett par jeans med låg midja och stretch (stavas det så?)
Ett par jeans med hög midja och resår vid fötterna, men den ska jag nog ta bort
Fyra skärp, samtliga smala vilket jag inte hade innan
En blå Pippi Långstrump-tröja
En vit Pippi Långstrump-kofta
En stickad naturfärgad kofta med korta ärmar
Nya röda sandaler, ecco
En brun bikini
En röd bikini

Och för att vara mig, som aldrig handlar kläder, så var det här massivt! Sen att allt är köpt på rea eller Ullared skadar ju inte heller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar