fredag 29 augusti 2014

Harmoni och trötthet

Nu känner jag mig framförallt trött. Jag har jobbat för mycket, sovit för lite. Veckor då jag jobbar katastrof-mycket får jag så svårt att slappna av de kvällar jag är ledig. Jag vill unna mig att läsa böcker, se på tv, läsa bloggar, slappa. Jag hamnar efter med disk och städ och stressen växer vilket ger mig en känsla av att jag behöver unna mig mer slapp, läsning etc. Det jag egentligen borde unna mig är sömn, sömn och inget annat än sömn. Jag sitter framför datorn eller telefonen till efter ett på natten (snarare två). Klockan ringer innan sju. Förra veckan jobbade jag knappt hundra timmar. Jag är trött.

Det som fungerar är dock relationen till dottern. Just nu flyter det så bra. Vi ser för mycket på tv men vi bråkar bara när hon är trött och disciplinen kring hennes sömn har funkat bättre det sista. Vi har roligt och mysigt. Tack vare att det har stabiliserats håller jag ihop bättre än vad jag trodde att jag skulle relaterat till jobbet och sömmen.

Närmsta sex veckorna jobbar jag inte mer än fyrtio timmar någon vecka. Det känns bra. Jag har förhoppningar. På måndag börjar mitt nya liv med sömn, mat och kanske till och med träning.. Framförallt börjat några veckor då jag och exmaken kan ha dottern på de tider som vi upplever att hon mår bäst på. Det ska bli spännande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar