tisdag 6 januari 2015

Hemma

Hon har varit hemma ett dygn och det känns som att hon aldrig varit borta. Hon fyller ut varenda kvadratmillimeter av lägenheten med sin närvaro. Hon är här! När vi rullade in på gården igår utbrast hon "vad skönt det är att äntligen vara hemma", när vi kom in i hallen sa hon att det luktade sådär speciellt, sådär bra, som det hade gjort en gång förut. Idag har vi gått i pyjamas hela dagen, sett på två filmer, ätit popcorn och ostbågar. Myst.

Nu sover hon, har vaknat två gånger och har svårt att komma till ro. Den andra gången gick jag och hämtade gosedjuren. Men hon kunde ändå inte sova. När jag kom in igen efter fem-tio minuter sa hon att hon har nog blivit för stor för gosedjur för hon somnar inte längre. Då ville mitt hjärta gå sönder, min lilla älskade unge, mitt barn, min lilla! Fem år gammal och hon tror att hon nog är för stor för gosedjur. Jag gick ner till tvättstugan och när jag kom upp igen sov hon lugnt. Nu ska jag krypa ner bredvid henne. Det känns som att vardagen är på väg tillbaka.

2 kommentarer: