lördag 21 februari 2015

Tröttheten

Idag slog den plötsligt till, den enorma tröttheten. Jag läste bok för dottern och helt plötsligt var det enda jag kunde tänka på sömn. Dottern började prata om lego och jag insåg att det finns ingen möjlighet att jag tar mig igenom den här dagen utan att få sova. Klockan var 14, möjligtvis 15..

Så. Jag tog till den där julklappen (cd-spelaren) som dottern fick. Satte på Ronja Rövardotter och lade mig att vila i hennes säng (som är för kort för mig). Hon var så nöjd. Jag var hennes bäbis. Hon kom med vatten, godis och gosedjur till mig. Ibland fick jag höra att jag snarkade.. Helt plötsligt var klockan efter 19. Då brukar hon lägga sig. Istället blev det middag, tv-mys och mer Astrid Lindgren som godnattsaga och på tok för sen läggning för gullungen..

Och jag känner mig inte jättepigg, men inser att jag borde diska och kanske äta lite glass..

2 kommentarer:

  1. Älskar lekar där jag får ligga ner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan nog bli en ny favoritlek i det här hemmet :)

      Radera