lördag 30 november 2013

Parallella liv

Läser igenom förra inlägget, reagerar på sista raden "lättare att leva här". Här - med det ordet menar jag alltså där vi bor nu, tillsammans alla tre. Det blir märkligt med meningarna, vad syftar orden på. Dessa två hem som jag snart kommer ha. Hur länge kommer det här fortsätta vara mitt hem? När kommer det nya att bli mitt hem?

I mitt ena liv flyttpackar jag, gör bodelning, funderar på hur bred säng jag vill ha/behöver i mitt nya sovrum. Vill jag ta med mig det tråkiga soffbordet eller ska han få det trots att det är mitt och väldigt bra med lagom höjd som passar till soffan?

I mitt andra liv planerar vi för att gå till kyrkan på adventsgudstjänst, julpyntar, funderar över julklappar till släktingarna, måste fota dottern till julkorten.

Parallella liv men mitt liv, precis där jag är just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar