onsdag 16 juli 2014

Gråt

Första dagen på en och en halv vecka som dottern bodde hos mig. Hon var trött. Vi hade besök. De tre sakerna i kombination var dåliga. Mycket tjafs under dagen. Vi åkte på utflykt till ett ställe där det finns mängder av småbutiker i olika hus och i varje butik säljer de olika sorters hantverk. En mängd "Mamma kan jag köpa den", följt av en mängd "Nej". Kanske ett tjugotal butiker och ett tjugotal gånger i varje butik. Jubel och fröjd. Vid nattningen gick det åt skogen helt, hon var så trött redan klockan 18 men det var för tidigt att gå och lägga sig, så vi såg en film och sen var klockan 19.30. Då började vi, men pga hennes stora trötthet gick det inte att skynda på någonting, allt var tvunget att vara precis som vanligt och pga tröttheten så tog också allting längre tid än vanligt. "Mamma varför måste ni vara skilda, jag vill inte att ni ska vara skilda, det var bättre förut." Två minuter efter att jag släckt lampan och slutat läsa sagan sov hon. Då var klockan 21.30. En timme senare grät hon i sömnen. Nu ska jag gå och lägga mig, men först ska jag sätta henne på toan, för vi behöver sova hela natten båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar