torsdag 23 oktober 2014

Bättringsväg

Jag håller på och blir friskare.

Igår hade jag ingen hög feber, låg runt 37,5 hela dagen, men fy vad trött jag var. Jag vaknade kl 10, gick upp, åt, gjorde ingenting. Hade tänkt plocka undan lite i hallen, men efter att ha plockat bort två par skor orkade jag inte längre, satte mig i en halvtimme, plockade undan tre par skor till, satte mig i en halvtimme. Så höll dagen på. När klockan var 16 var jag helt slut och gick och la mig.

Tyvärr vaknade jag kl 21 och var pigg. Och sen fortsatte jag vara pigg, och fortsatte och fortsatte och fortsatte. Kl 04 försökte jag lägga mig, men usch vad jag frös (trots temp på bara 36,7 grader) så jag gick upp, tog på mig, åt lite och somnade kanske vid 05.30. Det märks att det har blivit kallare ute och att de inte riktigt har dragit på värmen i mina element än, av någon anledning är det kallast i sovrummet känns det som så jag ska byta mot ett varmare täcke, någon gång...

Idag ringde telefonen kl 10, så jag gick upp och svarade. Skulle sen bara ligga en stund och har ingen känsla av att jag somnade utan mer att jag låg vaken ett tag, men helt plötsligt var klockan i varje fall 13.30.

Även om jag troligtvis är feberfri nu (har inte orkat ta tempen) så hostar jag och hostar och hostar och hostar. Och snorar. Jag har ont i kroppen och ont när jag hostar. Så jag känner mig långtifrån frisk och långtifrån i skick för att träffa patienter.

Idag har jag fotat nya barnytterkläder som aldrig blev använda eftersom vi fick annat av släktingar och vänner och lagt upp till försäljning på tradera. Tre annonser orkade jag lägga upp. Jag är inte så snabb. Framförallt väntade jag in att klockan skulle bli rimlig "sluttid" för annonserna och vid det laget var jag inte så pigg längre.

Imorgon ska exet antagligen komma hit om jag orkar och så ska vi försöka utröna vad dottern har för kläder inför den kommande säsongen (de befinner sig i kartonger längst in i mitt förråd), för på lördag är det en stor loppis i angränsade stad som bara säljer barnsaker och till dess vore det bra att ha koll på om vi behöver något.

Jag är riktigt nöjd med vad jag orkat med idag. Det tar sig långsamt med hälsan, även om det går långsammare än vad jag skulle önska. Förhoppningsvis hinner jag få upp ytterligare tre annonser på tradera imorgon.

1 kommentar: