söndag 5 juli 2015

Min oplanerade sommar

Jag mår inte bra i värmen. Det är för varmt. Jag vill dra mig undan inomhus, men där är det ännu varmare. Jag blir sur och grinig. Bråkar mer med A, skyller på henne och inser först när kvällen kommer att hon nog också blir påverkad av värmen.

I morgon är det jobb igen.

Den här sommaren känns det som att jag misslyckats med min semester. Sex veckor uppdelat på tre perioder. Väldigt hackigt. Och aktiviteter inplanerat sedan länge på vissa av veckorna. Stockholm, 40-årskalas för en kusin ungefär sjuttio mil bort, Astrid Lindgrens värld, Gotland. Dessutom en vilja/längtan/behov av att vara i sommarstugan. Men när jag har varit där har jag bara gått ut i skogen en gång. Det blir intensivt, hattigt. Sena kvällar. Det blir bra, jag njuter, men det hade kunnat vara ännu bättre om jag planerat annorlunda.

Nu blir det tre veckor jobb och sedan ytterligare tre veckors semester. Jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar