söndag 5 juli 2015

Värme

Sitter med min unge i ett på tok för varmt sovrum. Hon har tagit ett kallt bad, ligger nu naken i sängen under bara ett tunt påslakan. Fönsterna är öppna i hela lägenheten, men jag har väntat in i det längsta med att öppna hennes fönster. Jag är rädd att det kommer låta för mycket från trädgården. Nu har jag öppnat. Det fläktar lite, rullgardinen slår mot fönsterbrädan när den vajar fram och tillbaka. Det är ohyggligt varmt. Vartenda myggbett kliar. Knävecken, bakom örat, på skulderblad, det högra. Klådan blir värre i värmen.

Hon somnade tidigt, men vaknade igen för en dryg timme sedan. Vaknade av värmen. Sen dess har jag suttit här i mörkret, läst bloggar, dn, Aftonbladet, lokala blaskan. Facebook, fördrivit tiden med appar (matat drakar och dinosaurier) och väntat på att sängen ska infinna sig. Men det är för varmt.

Stressen över sakerna jag behöver få gjort idag. Kan det inte bara börja regna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar