söndag 16 februari 2014

Lååång helg

Denna helgen har det hunnits med så himla mycket. I fredags kom mina föräldrar, var barnvakt medan jag åkte hem till maken och städade. Hans familj skulle komma på besök och eftersom jag flyttade in i en tom lägenhet och han bor kvar i den gamla (där mycket fortfarande ska fördelas) så har han haft det svårare att komma i ordning. Lägg till det ikea-möbler som trilskas (halvmonterade när man upptäcker att en del är skadad så att det legat halvklara möbler på golvet och omöjliggjort städning i väntan på leverans av nya delar) så hade lägenheten ett ordentligt behov av att städas. Så vi röjde, körde till tippen och slängde skräp, röjde mer.

Sent fredag kväll anlände hans familj och lördag drog de, dottern och jag till ikea. Jag var egentligen enbart med som chaufför, för att se till att dottern fick träffa sin farmor och fastrarna så mycket som möjligt men trots det handlade jag tydligen för tvåtusen kronor den timmen som dottern var på leklandet..

Idag har jag hängt med mina föräldrar i tv-soffan, OS-guld idag igen, de är ju fantastiska våra längdskidåkare! Skohylla har monterats, lampor hängts upp. Pilaster-hyllan i köket skruvats fast och laddats med kokböcker. God mat har ätits, tvätt tvättats. Nu är jag så trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar