fredag 7 februari 2014

VAB

I tisdags kväll fick jag ta över vabbandet. Vilka mysiga dagar vi har haft jag och den lilla. I onsdags var hon sjuuuuk. Ville vara i famnen hela tiden, sitta tätt intill, jag fick inne ens gå till tvättstugan själv och alla gånger utom en skulle hon bäras. Vi har sett oförsvarligt många timmar på tv, ätit mängder av kräm och sovit tre-timmars pass mitt på eftermiddagen. Det har varit skönt för mig att få ta några VAB-dagar med henne. Att få finnas där för henne när hon är sjuk och ömklig.

Igår var hon piggare, vi pysslade, lekte och såg mycket på tv. Jag kunde diska och laga riktig mat (inte bara kräm) utan att ha en sjukling hängande i hasorna.

Idag sov vi till halvtio. Vi har ätit frukost, ser på tv. Vi har kittlats, jag blir kallad "din bråkiga unge". Vi har petat näsan och konstaterat att ibland gör man saker som man inte ska. I morse var hon feberfri, jag hoppas att det håller i sig för på söndag får jag besök av barndomsvännerna med familjer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar