måndag 7 april 2014

Drömmar

Jag drömmer.

Om att prata mer med min dotter, ta reda på mer om vem hon är och vad hon tänker på
Leka mer särskilt låtsas-lekar
Sjunga mer
Kanske till och med dansa mer

Om att börja träna
Lära mig laga fler maträtter (pasta och svampsås blir lite repetitivt när det återkommer var tionde dag även om både jag och dottern älskar det)
Lyssna på musik (börja med det)
Läsa mer

Få ordning på ekonomin mellan mig och exmaken
Fördela klart allt i förrådet
Få klart alla måsten mellan oss så att vi istället kan umgås uteslutande av vilja

Vara utomhus, i skogen, på gården, gunga
Göra utflykter
Göra en plan för sommaren på inne- och uteaktiviteter så att detta kan bli en bra sommar

Få bättre struktur här hemma
Veta var jag har saker och ting
Gå igenom de tretton kaniner jag hämtat från förrådet med kläder jag successivt packat ner i samband med årstidsväxlingar de sista fem åren och rensa bort det jag inte vill ha, laga det jag vill behålla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar