tisdag 1 april 2014

Fjällen

Vi bor i en liten stuga. Tre rum och kök, där två av rummen är ytte-pyttesmå. I ett rum med två våningssängar och lika mycket golv mellan sängarna som en säng är bred bor jag, exmaken och dottern. I det andra rummet, med bara en våningssäng bor mina föräldrar.

Vin, ostar, sällskapsspel, husmanskost, skidåkning och snölek har fyllt dagarna. Natten till idag (vi vuxna skulle precis gå och lägga oss) började dottern plötsligt kräkas. Jag hade henne i famnen, hon hade vaknat och jag tänkte att hon skulle kissa. När vi kom till toaletten kom kräkset. Mycket! Mina kläder, hennes, hoppet, väggarna, golvet, under handfatet, i och på toaletten. Överallt! Det var bara att ta av kläderna, duscha. Sen krypa i säng. Exmaken fick tvätta och det höll han på med i några timmar, dottern har svårt att somna och ont i magen och det höll jag på med i några timmar. Klockan två somnade vi.

Idag har hon feber, fortsatt ont i magen. Har sovit tre timmar under dagen. Men varit i god form. Inte velat äta något men blåbärssoppa har varit gott! Hoppas det inte blir något mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar