fredag 18 april 2014

Svärisarna

Trots att han inte är min man längre så hans föräldrar fortfarande mina svärföräldrar, systrarna är mina svägerskor och hans syskonbarn är min dotters kusiner.

Nu har min svärfar fått en potentiellt livshotande sjukdom. Inte akut nu, men ger man det några år så är det inte säkert att han finns kvar längre. Jag oroar mig. Jag vet mer än vad jag vill om sjukdomen, men vet också att det finns många olika varianter. Man kan leva länge.

Hittills har de inte fått mer besked än att de vet vilken sjukdom det är. Men vilken undergrupp är det då?

Jag vill att han ska leva länge, vill att min dotter ska minnas mer av sin farfar. Jag är glad att exmaken och dottern firar en lång påsk hos svärisarna, långt borta från mig.

Min svärfar har blivit sjuk förut. Och vi har aldrig varit där, alltid bott för långt bort. En gång hade vi precis klivit av tåget när de ringde och sa att han blivit akut inlagd, stroke. Han har vårdats på sjukhus för allvarliga saker så många gånger, han har fått dödsdomar som han har överlevt med minst femton år. Han är seg och envis. Förhoppningsvis kan han leva länge med denna sjukdomen också, men oavsett så är jag glad att min exman kan vara där nu när han behövs. Att de inte precis hann komma hem den här gången också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar