fredag 7 mars 2014

Dags för disk

Det känns som att jag börjar landa i att vara skild. Det känns bra. Jag har dock också börjat förfalla i min skötsel av hemmet, att ligga i fas med disken, att inte se så mycket på tv. Det känns inte bra.

Jag vet varför det är så (mycket på jobbet, bortrest varannan vecka, hemma med jobb och dotter stora delar av den andra veckan i kombination med att dottern inte är riktigt lika lugn längre nu när hon vant sig vid situationen, så väldigt lite egen-tid hemma vilket inte gör att jag riktigt hinner med att plocka undan, rensa kylen etc. Dessutom har jag blivit moster vilket har gjort att all ledig tid har gått till att sticka en kofta till bäbisen och det var helt rätt prioriterat även om disken har växt) men samtidigt vill jag inte skylla på yttre omständigheter för mycket, jag är nämligen mycket väl medveten om att jag i grunden är en lat människa och det måste jag komma tillrätta med. Det är inte okej att sätta sig och blogga kl 23 på kvällen när disken sedan tre dagar (dock inte mycket) står odiskad på bänken. Med andra ord; dags för disk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar