söndag 3 maj 2015

Första helgen i maj

A lärde sig cykla. Hon kan dock fortfarande inte stanna, och hon cyklar ganska snabbt, så jag får springa bredvid henne så jag kan ta tag i henne när hon kommer till en korsning och måste stanna. Jag måste verkligen börja träna.

Jag hittade en ny favoritbutik, mitt ute på vischan, i en gammal järnvägsstation. Kläder gjorde av bambu, ull, bomull, lin och hampa, ekologiskt. Choklad, te och leksaker.Jag måste åka tillbaka när A inte är med.

Jag vann en övernattning med helpension för två personer på spa.

A fick femtio kronor att handla för och hon valde att köpa en burk honung, skogshonung. Visserligen efter att jag sagt nej till en hel hoper andra saker, men ändå.

Jag gick och la mig innan midnatt för första gången på en evighet.

Jag grät över jobbet och chattade med en kollega som kom med goda råd. Sen åt jag glass.

Jag såg en helt fantastisk film. Pride. Brittisk feelgood om gruvstrejken på 80-talet och hur en grupp homosexuella beslutar sig för att samla in pengar för att stötta the miners och hur det mottogs i det lilla gruvsamhället. Så sevärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar