måndag 11 maj 2015

Tidig morgon

I fjol köpte jag mörkläggningsgardiner på våren. Den hör våren önskar jag att jag inte hade sett upp dem symmetriskt ovanför sovrumsfönstren utan de hade gärna fått sitta lite snett. När de bara täcker fönstret med fem centimeters marginal på varje sida hade det varit mycket bättre om det varit noll respektive tio cm på de två sidorna, för fem är för lite.

I helgen jobbade jag en av dagarna. Började jobba klockan nio. Innan dess hade jag
vaknat av att A sparkade på mig
försökt övertala henne att somna om
misslyckats
myst i sängen och spelar spel på paddan (matat drakarna)
ordnat frukost
ätit frukost
tillsammans med A diskat efter frukosten och middagen de två kvällarna innan
ordnat med jobb-packningen
sett halva filmen Narnia-häxan och lejonet

Sen kom T som skulle ha A över dagen, men som behövde vara i min lägenhet för att ta emot ett arkivskåp som jag köpt på blocket och som säljaren erbjudit sig att leverera till mig fem mil bort.
På vägen till jobbet fotograferade jag blommor i parken och var ombytt och klar med tio minuters marginal.

Jag kanske borde flytta mörkläggningsgardinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar