fredag 8 maj 2015

Kvällsrutin

Nattning av A.

Det är sitta-saga. Då sitter hon i famnen. Vi läser bok.

Sen är det ligga-saga. Då ligger hon i sin säng, jag sitter bredvid i en fåtölj. Det är nog en av de bättre sakerna jag gjort sista månaderna när jag ställde in min läsfåtölj i hennes rum istället för den pinnstol som stod där innan. Ofta blir det en annan saga som ligga-saga, men just nu läser vi Rasmus på luffen och då vill hon ha samma saga som både sitta och ligga. Ibland sjunger jag för henne istället.

Sen ska hon ligga still och blunda. Ofta somnar hon på tio minuter. Jag sitter med paddan och spelar candy crush, matar drakarna (ett annat spel) och läser dagens inlägg i de bloggar jag följer. Ibland skriver jag ett eget inlägg.

Ikväll somnade hon klockan 19. Jag sitter fortfarande kvar en timma senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar