onsdag 14 maj 2014

Böcker om barnuppfostran del 1

Jag pratade med barnafadern igår (fortsätter att testa olika benämningar). Som oftast pratade vi om den älskade lilla som har det jobbigt nu. Han sa att han hade köpt en bok om barnuppfostran som handlade om hur eländigt jobbigt det faktiskt kan vara att vara förälder ibland. Han mindes inte riktigt vad den hette men trodde att det var Women who drink wine and yell at their children. Som jag skrattade! Tårar! Tyvärr visade det sig att titeln inte var lika rolig i verkligheten, men jag kände mig verkligen träffad. Den boken vill jag läsa!

3 kommentarer:

  1. Underbart, vad hette boken egentligen?
    jag läste i jesper Juuls bok efter många rekomendationer men fick mest lite ångest. Kom överens med en vän om att den speglar föräldraskapets bästa dagar och att man kan ha den som målbild men... Women who drink wine and yell at their children låter som en mycket bättre och roligare bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det där med att läsa böcker som ger en en vag känsla av att inte räcka till är ingen höjdare. Det är en svår balansgång. Men ovanstående bok hade jag gärna haft i bokhyllan..

      Radera
    2. Glömde ju svara på din fråga. Egentligen hette boken "Moms Who Drink and Swear: True Tales of Loving My Kids While Losing My Mind". Inte helt fel det heller..

      Radera