tisdag 20 maj 2014

En måndag

Idag har varit en bra dag. En underbar dag. Jag har bara fått höra att jag är dum tre gånger (eller om det var två), och det var för att jag inte lät henne vara ute i trädgården själv (inga grindar som går att stänga ut till vägen).

Vi sov länge (hon somnade inte förrän 23.30 igår, lång och utdragen läggning), till 08.15, sov till vi vaknade, gick upp, såg på Jake och piraterna, åt hotellfrukost (här hemma), byggde lego, myste, klädde oss fina och gick och röstade, gick barfota hem från röstlokaken, tvättade och hängde lakanen att torka på torkvindan i trädgården. Gungade, lekte kurragömma i trädgården. Myste. Jag lagade storkok mat, vi åt, åt glass. Jag fick pussar, alldeles underbara, fyra olika, en pang på, en smygare.. Fyra fantastiska från flickan som alltid torkar bort pussarna. Hon bad att jag skulle pussa henne och sa att den kommer hon aldrig att torka bort.

Jag körde hem henne till pappan, en bra överlämning. Kom hem och hann ta in tvätten innan åskan och skyfallet började. Nu sitt jag och ser på Bletchley circle, en serie som jag helt missat. Insåg att första säsongens tre avsnitt tas bort från play imorgon så dem har jag sett. Så bra, men läskigt att gå ner i källaren själv för att byta på tvättmaskinen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar