torsdag 9 januari 2014

Alla underbara vänner!

Vad tacksam jag är för allt stöd vi får av vännerna! Vi har en säng till dottern nu. Den är fantastiskt fin och nostalgisk. Min mamma och hennes syster sov i den när de var barn. Den är samtidigt svårbäddad och har höga kanter som det sparkas i en del i sömnen. Vi har planer på att börja sluta med nattblöja snart och att då ha en svårbäddad säng verkar inte som en bra idé.

(Egentligen har vi haft planer på att sluta med nattblöja länge, men först skulle hon vara helt torr dagtid och vi började ovanligt sent med det pga en svår förstoppning som gjorde att dottern vägrade potta eller risker totalt. Sen tog det naturligtvis en tid från slutet med blöjor till att hon verkligen var "helt" torr (om man nu kan säga det om en 4-åring). Sen kände vi att vi väntar tills skilsmässan är genomförd. Och då insåg vi att ingen ville ha hennes befintliga säng pga att maken inte är så förtjust i den och pga att jag tycker den är svårbäddad.)

I den vevan ringde två kompisar mig och hade tänkt att iom (är det en riktig förkortning förresten?) skilsmässan så behövde vi säkert en till säng och det hade ju de en stående. Så vips fick vi två sängar som förhoppningsvis blir helt perfekta. Den ena har redan anlänt och den andra hämtar vi snart. Tacksamhet!

En annan sak som verkligen betytt mycket för mig är de tillfällen när vi fått två tack-kort eller julkort. Ett till maken och dottern och ett till mig och dottern. Vad härligt att folk skickar två! Så foton på vänners barn kan finnas i båda dotterns hem. Ånyo, tacksamhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar