torsdag 30 januari 2014

Det börjar komma på plats

Lägenheten börjar alltmer kännas som en plats där jag bor.

Idag kom sängen som jag beställde innan jul, mamma och pappa var här och hjälpte mig att hämta den. Det är den enda sak där jag hittills lagt mycket pengar och det känns bra att den äntligen är här. Hittills har jag sovit i bäddsoffan i vardagsrummet och mitt sovrum har använts som en lagerplats. Det har gått bra men det här blir bättre. Sängen kändes dock förvånande hård när jag provade den, men de påstår att man ska ge det en månad innan sängen har sjunkit ihop lite och mjukat till sig.

Jag har mycket kvar att ordna med, framförallt måste jag få koll på var jag har saker och ting. Syrran har varit här och ställt in vissa saker i garderober och skåp och jag hittar inte. Jag har massa mer kartonger med böcker i som ska upp och jag har en bokhylla till kokböckerna att inhandla. Men det tar sig. Allt stort, som jag måste ha hjälp med, är iochmed sängens ankomst avklarat.

Nu har jag några dagar när jag är ensam här. Jag jobbar mycket udda tider, kvällar, nätter. Det innebär också att jag kan känna mig för över helgen, vänja mig, förhoppningsvis börja känna mer att detta är mitt hem.

Nu ska jag bädda sängen, diska disken, äta något (vad?) Och antagligen slappa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar