fredag 17 januari 2014

Första natten

Visa inlägg nu kring flytten kommer troligtvis bli av uppräkningskaraktär, det är mest för att jag själv ska komma ihåg just den här perioden i mitt liv.

Igår kväll när dottern lagt sig packade jag upp några kartonger, letade efter kläder, sängkläder och allt mellan himmel och jord. Maken kom över med ett lakan, min tandborste och en av dotterns nässprayer (medicinerna är inte uppdelade än, vi har inte så mycket men det är bra att det finns lite varierat på båda ställena hellre än att en får all Alvedon en annan all Voltaren och det har funnits mycket annat som varit viktigare) eftersom att hennes näsa bara rann. Jag installerade Tv:n, vilket tog 90 minuter när jag räknade med Telia-en timme.. Jag bäddade, förberedde för idag. Somnade vid halv ett.

Klockan tre vaknade dottern, oj vad konstigt det var, ny säng, nytt rum, mamma som sover i bäddsoffan i vardagsrummet, spännande! Sen var hon vaken till sex! Mamma-piggelin! Jobbat idag, hämtat på dagis, stekt blodpudding, badat länge tillsammans med dottern i vårt badkar (hon fick välja på att se på tv eller bada!), nattat, diskat efter dagens och gårdagens middag, packat upp en kartong, byggt ihop en expedit-bokhylla från IKEA (4x4), gått in till orolig dotter som känns lite varm och hållit handen några minuter och nu ska jag äta och sova!

Hoppas nu på en bättre natt. Imorgon ska alla kartongerna i köket vara uppackade och dotterns fåtölj hopmonterad och då måste jag bestämma hur bokhyllorna i mitt sovrum ska stå! Jag måste komma på vad vi ska äta imorgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar