måndag 27 januari 2014

Första gången

Just nu är det mycket första gången i mitt liv.

Idag första gången jag har tvättid i min lägenhet. Insåg att det bara fanns en maskin och inte två som jag är van vid. Har också insett att ofta bokar man två eller tre tvättider på raken här. Två tvättider är en hel dag. Det är ingen av grannarna som riktigt vet vilken tid brytpunkten är. Men det är inte så noga, vi är fyra lägenheter på den tvättstugan så jag antar att det löser sig. Jag har tvättid från idag på dagen någon gång till imorgon kväll.

Imorgon är första gången vi ska bjuda maken på middag. Fisk tänkte jag mig. Det blir spännande! Vi ska försöka lite saker också, men inte så mycket. Jag borde köpa sallad (vill ju göra något bra första gången liksom..) men vi får se om det hinns. Annars blir det efterrätt och det uppskattas nog mer både av gästen och dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar