torsdag 12 juni 2014

Ett år

För drygt ett år sedan, i början av maj, låste Jenny sin blogg. Man skulle maila till henne för att få lösenordet och verifiera att man var den man utgav sig för att vara. Såhär skrev jag (lite censurerat)

Hej! Jag vill gärna fortsätta följa dig. Jag heter Lisa X, bor i X. Har en blogg som heter tankar och vardagslunk, men den har inte uppdaterats på ett halvår. Har även facebook, men eftersom jag nu skrivet på telefonen blir det problem med länkningen. Jag återkommer gärna med länk om det behövs. Jag har en 3,5 årig dotter som är fantastisk och precis lika besvärlig. Och en man som tyvärr är mer besvärlig än fantastisk, men det är privat.
Jag ser fram emot att följa dig fortsatt.
Hälsningar
Lisa

Precis innan, bara några dagar tidigare, började jag tänka på det där med skilsmässa som en verklig utväg, något som inte bara rörde andra utan något som faktiskt rörde mig. Tanken hade funnits under lång tid, och tagits upp tidigare, men då var det som att den utvägen blev allt tydligare. Att sätta det på pränt, även om bara så diskret var ett steg i rätt riktning.

I slutet av juni i fjol var jag hos min syster. Vi stod i köket och pratade relationer. Hon diskade, jag torkade. För första gången sa jag högt att jag inte älskade min man längre. En månad senare hade vi skickat in skilsmässoansökan.

Ett år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar