måndag 30 juni 2014

Kärleken till fläder

Jag älskar flädersaft såpass mycket att jag förra året fick en fläderbuske av min mamma i födelsedagspresent trots att jag inte själv har något ställe att plantera den. Så nu står den vid mina föräldrars stuga. Den är fortfarande för liten för att blomma, men som tur är har mina föräldrar två stora buskar sedan tidigare (en av dem gav jag min mamma i födelsedagspresent för några år sedan).

Fläderchampagne har jag själv aldrig tidigare gjort, men min syster gjorde det för några år sedan och har pratat om det lyriskt sedan dess. Marmeladen tyckte jag blev sådär. För geléig och jag borde tagit mer vatten och mindre flädersaft eftersom citronerna hade så mycket flädersmak i sig sedan de varit delaktiga i safttillverkningen. Men med en trevlig bit västerbottenost blir den nog väldigt passande. Saften avnjuts tillsammans med gin och det smakar inte alkohol alls...

Jag laddar för tyngre inlägg, men förkylningen har slagit till och jag sover och tvättar och sover och äter godis. Dottern är hos pappan några dagar och jag orkar inte med något tyngre just nu. Istället blir det fläder för hela slanten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar