torsdag 5 juni 2014

Punkter

Vad skönt det är när saker äntligen blir gjorda.

Sista veckan har jag

  • äntligen tagit tag i det här med elen, bytt elbolag. Sparar massa pengar varje år trots att jag bara bor i en liten hyresrätt.
  • äntligen beställt en bältesstol till dottern. efter att ha tittat på nätet i ett halvår, läst olika tester, funderat på vad som vore bäst så hade de plötsligt under en timme rea på den stolen jag bestämt mig för på nätet. Beställdes och har idag hämtats från affären (men jag har fortfarande inte orkat packa upp paketet som fortfarande ligger ute i bagaget)
  • gjort syrenblomssaft
  • bokat båtbiljett till Gotland i sommar
Nu är det bara kvar att
  • ordna upp ekonomin gentemot exmaken
  • få ordning på mitt förråd här nere
  • tvätta upp alla nya kläder i storlek 110 (jag trodde att jag hade gjort detta men hittade oöverskådliga mängder ytterligare kläder när jag tidigare idag var nere i förrådet)
  • rensa bort alla gamla kläder i storlek 98 och 104 ur garderoben och därefter kolla upp vad jag vill ha kvar som minnen och vad som ska säljas på loppis
  • baka rabarberpaj
  • och allt det andra... organisera städskåp, köksskåp, garderober, lådor etc, etc....
Saker som jag också vill göra men som kräver lite längre tid är att
  • skaffa mig drömmar, sparmål
  • hur vill jag bo på sikt? i lägenhet med sommarstuga eller i litet hus. jag skulle gärna vilja ha egna rabarber, krusbärsbuskar, fläderbuskar och ett litet växthus
  • vilka resor vill jag göra, vad är viktigt för mig?
Jag behöver först få ordning här hemma för att sedan börja känna mig för, fundera över vad jag vill. Vad jag vill att dottern ska få uppleva. Det är spännande, men först måste jag ha ro i själen.

2 kommentarer:

  1. Hur blev din saft? Min blev förbaskat söt, önskar att jag tagit mindre socker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min blir klar ikväll, men eftersom det ligger sockerfällningar i botten på grytan anar jag att den blir fruktansvärt söt. Jag tyckte det var svårt att veta hur mycket socker jag skulle ha. I receptet stod det 40 klasar, men vissa är ju jättesmå (som ett långfinger) och vissa var så stora att de inte ens fick plats i mina två händer. Så jag gjorde lite på känn (som när jag gör fläder) men på slutet hällde jag i massa mer socker eftersom jag inte alls kom i närheten av de mängder det stod i receptet...

      Radera